تعریف:

بطور خلاصه، ارزش پیشنهادی، وعده ای از طرف شرکت به مشتریان و بازار است. معمولا، ارزش پیشنهادی در قالب یک بیانیه تجاری یا بازاریابی ارائه می شود و قصد از ارائه این بیانیه، متقاعد سازی مشتریان به خرید محصول یا خدمت یک شرکت خاص درمقابل محصولات یا خدمات شرکت های رقیب است؛ این متقاعدسازی از طریق یک ارزش پیشنهادی، درمورد اینکه محصول یا خدمت شرکت خاص، چه ویژگی متمایزی نسبت به محصولات رقبا دارد و چه مشکلی از مشتری را برطرف می کند، انجام می شود. ارزش پیشنهادی باید به صورت ملموس در وبسایت ها و سایر تاچ پوینت های مصرف کنندگان به نمایش گذاشته شوند تا مشتری بتواند آن را ببیند و بشنود و بدون نیاز به توضیح بیشتر آن را درک کند.

اجزای یک ارزش پیشنهادی

3 عنصر اصلی یک ارزش پیشنهادی شامل عنوان، عنوان فرعی و عنصر بصری هستند.

عنوان اصلی: معمولا یک ارزش پیشنهادی موفق دارای عنوان یا تیتر واضحی است که مزیت ارائه شده را به مشتری انتقال می دهد. عنوان می تواند خلاقانه و جذاب باشد اما واضح و مختصر بودن عنوان اهمیت بیشتری دارد.

عنوان فرعی: در ذیل عنوان اصلی، یک عنوان فرعی در قالب یک پاراگراف کوتاه یا دو الی سه جمله برای توضیح بیشتر در رابطه با اینکه برند چه چیزی، به چه دلیل و به چه کسانی محصول را ارائه می دهد به نمایش گذاشته می شود.

عنصر بصری: در برخی موارد، یک ویدئو، اینفوگرافیک و یا تصویر، تاثیر بیشتری در انتقال ارزش پیشنهادی برند و جلب توجه مشتری خواهد داشت. این ساختار به مصرف کنندگان فرصت می دهد تا ارزش پیشنهادی را به سرعت اسکن کرده و ویژگی های محصول را دریافت کنند.